انگار تهران را جا داده باشم اطراف خانه.

از چیزهایی که با خودم آوردم  ، به جز خوردنی ها ، خاطره انگیزها ست .

مثلا؟

مثلا جعبه ی موسیقی چوبی و قدیمی بابا ، که هیچوقت اندازه ی بقیه ی جعبه های فنسی – با رقاصه ها و آینه ها –  طرفدار نداشت.

مثلا پارچه گلدار چاپ دستی سوغات استاد که سالها روتختی اتاق زرد و سرخم بود و حالا رومیزی قشنگی شده .

مثلا قاب چوبی کهنه و تصویر دخترک  قجر رقاص .

اما از همه عزیزتر نوار کاست ها.

کاست های عزیزم یادگاران نوجوانی . یادگار شبهایی که می نشستم پای رادیو ، شعر خوانی های حمید امجد و صدرالدین شجره و دیگران. کاستهای گلچین هایده ، شهر قصه و پری زنگنه و مهمانی خوانده های گوگوش که آن روزها هنوز غمگین بود و در تبعید خودخواسته در وطن .

خلاصه که چندتایی از کاست هارا اورده ام مرتب چیده ام . هی نگاهشان می کنم . یکی را انتخاب می کنم میزارم توی ضبطم و دوباره انگار…

انگار…

انگار چارده ساله ام در تهران.

 

پی نوشت . راستی وین بارانیست . چقد هم بهتر.

این نوشته در روزمره ها ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

6 پاسخ برای انگار تهران را جا داده باشم اطراف خانه.

  1. بابک :گفت

    نمی دونم تجربه سفر به سایر شهرهای اروپا رو و بقیه کشورها رو داشتید یا نه
    ولی وین برای من شهری رویایی است یکی از زیباترین شهرها و منظم ترین و تمیزترین و مودب ترین شهرها . مردمانش طوری بیرون می روند انگار در مهمانی رسمی شرکت کرده اند . من تا یکی دو روز باور نمی کردم انگار درون یک شهرک سینمایی هستم و این ها هنرپیشگانی هستند برای رل بازی کردن .
    طوری که من یک دل نه صد دل عاشق وین شده ام از شنیتسل های معروفش مخصوصا رستوران فیگل مولر نزدیک خانه موتزارت
    قدر اون شهر رو بدونید و از اون شهر بیشتر بنویسید

  2. نیلی :گفت

    یکی از رویاهای من زندکی در وینه. چقدر عالی که اونجایی

پاسخی بگذارید

