Roman Polanski: A Film Memoir

دورترین خاطره ی من از پولانسکی بر میگردد به دوازده  سیزده سالگی وقتی فیلم بچه ی رزماری را در خانه تماشا می کردیم و بابا ماجرای کودکی دردناک پولانسکی در لهستان را تعریف می کرد و قصه ی مرگ مادرش در آشویتز  ،  تا فیلم رسید به جایی که رزماری در خانه ی خالی به همسرش گفت : بیا عشق بازی کنیم . و همین جا بابا فیلم را دراورد .

بعدتر The Fearless Vampire Killers  را دیدیم و باز قصه شارون تیت زیبا که چطور در خانه اش کشته شده بود . مکبث و مستاجر را هم با هم دیدیم  . مرگ و دوشیزه ، پیانیست ، تس ، محله ی چینی ها و ماه تلخ را هم  بعدتر .

اینجا که آمدم سر فرصت  همه ی کارهاش را تماشا کردم ، عین سرمستی بود  . دروغ چرا . من از همان نوجوانی مفتون پولانسکی بودم.شاید قصه ی زندگیش بود که اینهمه دردناک بود .  یا خشونت عریان لا به لای سکانس ها . یا شکوه زنان زیبای نفس بند آور (من تا سالها می خواستم اسم دختر را بزارم رزماری ، اینجا که امدم شنیدم رزماری را غزماغی تلفظ می کنند و انصراف دادم ).

همه ی اینها را گفتم که بگم اگر در شهرتان این فیلم را نمایش می دادند برید وببینید. اگر مثل من از طرفداران پولانسکی هستید که بهتر ، اگر نه هم که به هرحال تجربه ی ناب نشستن پای حرف یک نابغه را نباید از دست داد.

این نوشته در دیدنی ها و شنیدنی ها ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای Roman Polanski: A Film Memoir

  1. از وبلاگ فرشته به اینجا آمدم…همین صفحه ی اول را خواندم. دوستش داشتم
    رویای من هم دوچرخه ایست که نمی دانم الان در کدام مغازه آویزان است یا در کدام کارخانه دارد ساخته می شود…

  2. نیلی :گفت

    ممنون برای لینک. راستی فیلم جدیدش رو دوست داشتی؟ اون که پارسال اومد به پرده و کیت وینسلت توش بازی میکرد؟

    • سوماپا :گفت

      نه . به عنوان یه فیلم از یکی دیگه بد نبود. حتی شرایطی که برای چار نفر پیش اورده بود جالب بود. ام به عنوان فیلم پولانسکی راضیم نکرد. بالا و پایین و اضطراب و البته زن لخت نداشت. :دی

پاسخی بگذارید

