ناهار چی بخوریم؟؟

طبق یک سنت قدیمی امروز روز غبار روبی از بخارپز.

این مراسم معمولا ماهی یکبار انجام میشه.شیوه اش هم اینطوریه که معمولا ماهی یه بار من دوباره به این نتیجه می رسم که «دیگه از دوشنبه فقط بخارپز می خورم»  ، بنابراین صبح دوشنبه،  صبح قتل عامه .

بخارپز از کابینت بیرون میاد غبار روبیش می کنم . برای بار چندصدم دفترچه اش می خونم و رو کابینت به سختی براش جا باز می کنم. یه بار قهوه جوش قربانی «کمبود جا وسلامتی غذای بخارپز نسبت به قهوه»  میشه ، دفعه دیگه این توستره که چون «ما که ماهی یه بار هم نون تست نمی خوریم»  جمع میشه تا جا برای بخارپز من باز بشه. فقط آبمیوه گیری تا حالا ازین کشتار جون بدر برده ، اونم مدیون هویجای تر و تازه و تمیز و خوشمزه ی اینجاست .

خلاصه که بخارپز یه هفته میمونه و برمی گرده تو کابینت چون قرمه سبزی و قیمه بادمجون همه جای دنیا خوشمزه تر از کدوی بخارپزن.

امروز اما هیچ بهانه ای نبود. دیگه وسیله ای رو کابینت نمونده بود که قبلا به خاطر بخارپز جمع نشده باشه.شرمنده  شدم واقعا.  نتیجه ی شرمساریم بد نبود البته ، بخار پز داره تیک تیک می کنه و بروکلیا و هویجا به نحو  هیجان انگیزی تغییر رنگ میدن.

و سرانجام دینگ !

من برم ناهار سالمم بخورم. :)

 

این نوشته در آشپزخانه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

